1) YÜKLENİCİ idare tarafından hazırlanmış yol projesine göre uygulama yapmakla yükümlüdür.
Yüklenici aşağıda tanımlanan projelere göre uygulama yapmak zorundadır.
a)- Asfalt kaplaması yapılacak yolun plankotesi çıkarılacak, yoldaki geometrik standartlara uygun olmayan
kısımlar, kurplardaki deverler ve suyun satıhtan hızla uzaklaştırılması için meyiller oluşturularak
projelendirilecektir.
b)- Mevcut kaplama frezelenecekse yapılan proje esas alınarak kazım derinliği belirlenecek buna göre
frezelenecektir.
Freze kazımından sonra yapılacak plankotede deverlerin geometrik standarda getirilmesi için dolgu
gerekiyorsa bu dolgu binder asfaltı ile;bu hususlar projede belirtilecektir.
Yol geometrik standarda uygun hale getirildikten sonra aşınma asfaltı serilecektir.
c)- Yapılan ilk projede belirleneceği üzere yol geometrik standarda uygun ise frezleme yapılsın veya
yapılmasın aşınma seriminden sonra yapılan plankote değerlerine göre asfalt kübajı çıkarılacaktır.
2) Gerili tel, üzerinde çentik bulunan ofset kazıklarının üstünden geçirilecektir.
3) Beton zeminler için uygun kazık kullanılacaktır.
4) Gerili çelik tel en az 200 m uzunluğunda ve 5 m aralıklarla çakılı kotlu çelik tespit kazıklarının destek
çubukları üzerinden geçirilecektir.
5) Tel, kazık ve diğer ekipman YÜKLENİCİ’ye ait olacaktır ve kotlu kazık çakma işlemi de
YÜKLENİCİye aittir.
6) Kazı, serim ve diğer uygulamaların eğim, kot ve projeye uygunluğu YÜKLENİCİnin sorumluluğunda
olacaktır. Bunun için her ekipte bir topoğraf bulundurulacaktır.
7) Kazı yapılan alanda bulunan baca, ızgara ve buşaklelerin kazıdan önce koordinatlarının ölçülüp
krokiye ve bordürlere işaretlenmesi YÜKLENİCİnin sorumluluğunda olacaktır.
8) Ataşmanlar hali hazır haritalara röperlenerek işlenecektir.
9) Yapılan imalatlar; imalat öncesi ve sonrası alınacak plankotelerle metraj hesaplamaları yapılacaktır.